Wednesday, March 18, 2009

oh air tin dan roti!

Penulis berada dalam bilik yang sangat suram. sebentar lagi peperangan akan terjadi. Jadi, penulis perlu menyediakan senjata untuk mempertahankan diri dari diserang bertubi - tubi oleh mereka yang berapi dengan penulis. Peperang pun bermula. Peperangan disini maksud penulis adalah sesi 'postmortem' yang dijalankan sebaik sahaja sesuatu program berakhir. Ketua pngarah dilihat seakan - akan tidak berpuas hati dengan penulis. Maka bemula lah peperangan diantara kami. Masing - masing sudah bersiap sedia dengan senjata masing - masing. Pengarah memulakan serangan terhadap biro teknikal. Dia mengungkit kerana biro teknikal membeli sekaton air tin dan beberapa buku roti. hanya itu yang menjadi masalah antara biro teknikal dan pengarah program. Penulis sungguh pelik. Makanan punye pasal pun mau gado ka? Apa salahnya biro teknikal beli air tin dan beberapa buku roti? benda itu boleh dimakan bersama - sama. Bagi penulis kalau makanan tidak perlulah berkira sangat. walaupun benda - benda tu sume tiada dalam budjet. maka, biro teknikal bertekak dengan pengarah program. hanya pasal air tin dan roti. Macamlah tiada benda lain yang mahu diungkitkan dalam 'postmortem tersebut. Kalau diperhatikan, lebih banyak perkara yang penting boleh dingkit pada petang itu. Ini mugkin kerana pengarah program ingin membalas dendam terhadap biro tersebut kerana biro teknikal ini pernah menjadi pengarah program. kesian pada biro teknikal tersebut. Apa - apa pun penulis tetap menyokong anda dari belakang. Apa yang ketara, mereka ini berpuak - puak. dalam berorganisasi pun mahu berpuak - puak. Kalau beginilah gayanya, rosaklah organisasi kita. fikir - fikir kanlah wahai sahabat- sahabat ku. Pena eletrik signing off again..

7 comments:

  1. hahahahha....
    hurm...bahaya gak ek...
    tapi pelik gak....kerana hal itu saja??
    mungkin dia seorang yang expert dalam hal2 ni...

    ReplyDelete
  2. kalaw aku...
    kalaw aku jd biro teknikal tu
    aku laserrrrrrrrrr cukup2
    pengarah tu(sowieeeee)
    ha ha ha ha ha
    ape2 pon
    aku tak suke org yg x pandai wat keje
    tapi nak jadi pengarah..(x bermaksud sesiape)
    ............
    they r looserrrrr
    ;]

    ReplyDelete
  3. ak pham perasaan ko... ak pn skit ati ngan mamat tu... gram ak!!! tp nsib bek event turned out to be da greatest 1... so x worry... u got my support la... ok bro? rlax jer...

    ReplyDelete
  4. by reading at ur article, i definitely know who are the "pengarah project (wannabe saje)". he such a looser and skeez. y he need to argue about the roti and air minum 2??..its for ur committee members 2 right..am i right?? he just jealous with u because u can provide all that stuff..
    lately he is so annoying..i feel nauseous whenever i look at his face..go back and shave ur back "ketua project (konon)!!"

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. its ok arashy..kamu adalah hebat!!.sesungguhnya yang baik itu dtgnye dr Allah dan yang buruk tuh dtg nye dr diri kelemahan diri kita sendiri..
    gud luck 4 ur life..:)

    ReplyDelete
  7. ehm? hmm? mengikut penilaian aku, aku rasa ko memang sesuai amik course kewartawanan ni la beb. hek3

    ada gaya, kui3 (^-^) pape pun, keep it right, and be cool~ ngee ;) i wish u best of luck!

    ReplyDelete